Copyright 2024 - Základní škola a Mateřská škola Střílky

Otevřená zahrada Brno

V rámci ekologické výchovy a přírodovědy podnikli žáci 4. a 5. ročníku výlet do Brna do ekologického centra Otevřená zahrada

Jeli jsme autobusem a tramvají a šli jsme do Otevřené zahrady. Tam jsme plnili různé úkoly, dělali jsme vítr a byl tam vodní tok. Skládali jsme puzzle a třídili jsme odpad. Byli tam králíčci. Paní lektorky se jmenovali Lída a Anička, rozdělili nás do skupin. Udělali jsme si krabičku z ruličky od toaletního papíru a rozloučili jsme se. Potom jsme byli na nové radnici a na staré radnici a potom jsme šli do Vaňkovky a jeli jsme domů.

(Anna Marková, 4. třída)

Jeli jsme do Otevřené zahrady v Brně. Nejdříve jsme se rozdělili do skupin, takže si každý vybral papírek a na něm byl symbol a stejné symboly si stouply k sobě- Potom nám paní lektorky Lída a Anička vysvětlily, co budeme dělat. Dostali jsme košíky se symboly a měli jsme sbírat odpadky se svými symboly. Pak jsme měli poznávat podle odpadků, kdo to může být, jestli je to muž nebo žena, co rád jí a co má rád. Poté jsme šli k odpadkožroutům. Každý odpadkožrout jí něco jiného, jenom jeden sní všechno, co dostane. Měli jsme ty odpadky roztřídit a šli jsme si zkontrolovat, jestli je to dobře vytříděné. Také jsme měli 15 minut přestávku. Zkoušeli jsme si, jak funguje přehrada. Po přestávce jsme se zabývali tím, co se děje s odpadem, když ho vyhodíme. Takže jsme si ukázali koloběh odpadu. Na závěr jsme si vyrobili krabičku na peníze. Ještě nám dali každému pohled a paní ředitelce dali tašky na třídění odpadu, které jsou u nás ve třídě. Po otevřené zahradě jsme si prošli Brno a měli jsme rozchod ve Vaňkovce, pak jsme jeli domů.

(Lucie Prchlíková, 5.třída)

Byli jsme v Brně v Otevřené zahradě. Když jsme tam vešli, tak jsme měli 15 minut přestávku. Když začal program, tak jsme začali hrát hru. Celou dobu nás provázely lektorky Lída a Anna. Nakonec jsme si prohlédli areál zahrady. Tam jsem vyráběla energie pomocí dřevěného kola. Také tu byl vodní proud, který se pumpoval a dal se i zastavit. Také jsme dostali třídící tašky na odpad. Byl to skvělý zážitek. Potom jsme viděli velký starý kostel, Masarykovu univerzitu. A pak jsme šli nakupovat do Vaňkovky.
(Nicol Váňová, 4. třída)

Začalo to na autobusové zastávce v 7.30, byli jsme tam všichni. Jeli jsme linkovým autobusem. Když jsme přijeli, tak jsme šli na tramvaj, někteří jeli poprvé, někteří víckrát. Než se tramvaj rozjela, tak zapípala. Pak jsme šli do Otevřené zahrady, tam nás čekali paní lektorky Lída a Anička. Šli jsme se nasvačit mňam. Vysvětlili nám pravidla a my jsme šli hrát první hru. Měli jsme košíky a tam jsme dávali různé odpadky. Pak jsme podle toho, co v tom košíku bylo, poznali, co je to za člověka, stali jsme se detektivy. Mohli jsme třeba říct, kam co patří, třeba do plastů, skla,… Program byl úžasný! Šli jsme si projít Brno, viděli jsme novou i starou radnici a červený kostel, Masarykovu univerzitu a Vaňkovku, pak jsme jeli zpět domů.
(Tara Pribišová, 4. třída)

V zahradě to bylo úžasný! Bylo tam bezva to, že tam byl rybník a potůčky, králíci a slepice. Měli jsme program, kde jsme sbírali odpadky a pak jsme je třídili. Dostali jsme kartičky a skládali jsme je a ukazovali jsme si, co se z nich může vyrobit při recyklaci. Venku pršelo celkem dost. Šlapali jsme na kolech, aby se roztočila vrtule, vyráběli jsme vítr. Pak jsme šli ke staré a nové radnici a do Vaňkovky.
(Matěj Pluhař, 5. třída)

otevzahrada4

f t g m

K funkčnosti tohoto webu nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.

Tento web využívá soubory cookies - více informací ZDE.

Prohlášení o přístupnosti.