Copyright 2024 - Základní škola a Mateřská škola Střílky

Edukativní skupinky pro předškolní děti

V letošním roce jsme poprvé nabídli edukativně stimulační skupinky. Ty mají za úkol usnadnit dětem přechod z mateřské školy do školy základní.

Děti se za přítomnosti rodičů seznamují se školním prostředím, ale zároveň se hravou formou připravují na vstup do školy. Pod odborným vedením si budoucí prvňáci procvičují prostorovou a pravolevou orientaci, grafomotoriku, správný úchop tužky, analýzu a syntézu slov, řeč, komunikaci, poslech.

Do skupinek se přihlásilo devět dětí. Tématem prvního setkání byla „Voda“. Na úvod se děti zaposlouchaly do Smetanovy symfonické básně Vltava. Zkoušeli jsme na krásnou hudbu tančit. Byla jim přečtena pohádka o hříbku a zvířátkách. Silným štětcem namočeným do vody kreslily děti vlnky na tabuli. To samé potom silnou tužkou na balicí papír. Do vlnek přibyly rybky. A na závěr jsme skládali loďku. Ještě, že si maminky z dětství vzpomněly, jak se lodička skládá.

Druhým tématem byla zvířátka. Pohádka byla tentokrát O koblížkovi. Následovalo sestavení kartiček posloupnosti. Na chodbě děti cvičily jako zvířátka. Na velkém papíře si děti uvolnily ruku kreslením cestičky z domu Koblížka až do lesa. Každý si vylosoval zvířátko. Řekl na kolik je slabik, jakým začíná a končí písmenem. Děti zjistily, že některá zvířátka musí být zavřená v kleci, aby neutekla nebo je někdo nesnědl a tak se učily kreslit rovnou vodorovnou a svislou čáru a byla z toho klec. Na závěr jsme si pustili vážnou hudbu od Charlese Camilla Saint-Saënse Karneval zvířat a hádali jsme, o jaké zvíře by mohlo v ukázce jít. Myslím, že jsme měli problém uhodnout.

Těším se na další setkávání.                                              

Martina Raiserová

f t g m

K funkčnosti tohoto webu nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.

Tento web využívá soubory cookies - více informací ZDE.

Prohlášení o přístupnosti.